Horolezecký oddíl z Jizerek

Tak jsem se těšil na fesťák – to víš, Ádr je Ádr a těch lidí – no hnus velebnosti – ale mě to neva, alespoň tam potkám spousta kamarádů a kamarádek 🙂

Co se týče počasí, tak bylo po celou dobu slunečno okolo 30 stupňů, ale přes noc ručička teploměru padala rychle dolů a rosy hafu.

Vyrážejí 2 týmy – Ondra se svou Petrou a já s Benem. Opravy silnic všude a tak nám cesta trvá více jak 3 hodiny – Ondra prý to samé.

Ondra byl zplnomocněn se zúčastnit závody ve spárách, ale nestihl to, takže se mu poslední místo vybojovat nepodařilo 🙂

Ondra pojal fesťák jako vzpomínku na mládí a tak si koupili s Petrou permanentky a navštěvovali promítání a jednu přednášku za druhou. K tomu atrakce – v parku i nějáký to šopování matroše.

Já s Benem ještě večer s Direkťákama (Ondra Neuman, Honza Drahota, Martin a další sebranka) popíjíme v hospě – v pátek jedem s Benem vláčkem do Ádru (zapoměl jsem si sedák doma, tak jsem si koupil nový – určo lepší) a stazili se z jeho kamarádem Petrem se svou manželkou ze Žacléře (místňák) a vyrazili se na Křížák, kde nás prováděl – byl tam jako doma. Ukazoval nám nejkrásnější cesty.

Lezlo se:

1. PAHOREK – Raport V a Sestupová II – zjistil jsem, že nemám matroš, takže jsme utíkal do Ádru ke stánkům a nic – byl jsem značně rozlazen
  2. ZEPELIN – ? přes 2 kruhy VII
  3. NEZJIŠTĚNO (nutno dohledat) – ? přes 2 kruhy VIIb
  4. DRUHÁ VĚŽ – Markovinky VI
  5. PEVNOST – Logická závislost VI
  6. KŘESLO – Křeslo pro hosty VII

Jedeme do Teplic – pokecáme s Direkťákama – potkávám Ondru s Petrou a četujeme 🙂 – zjistím, že byl matroš na dně batohu – Direkťáci chcípaj smíchy. V sobotu s Benem razíme ráno opět do Ádru a rouvnou na Křížák, tentokrát bez Petra. Začínáme na stejný skále jako včera.

1. PAHOREK – Hodinová mzda III a Sestupová II
  2. HODINÁŘ – Západní stěna – Varianta III (až na třetí nastoupení)
  3. DVOJČE – Koutová spára III – luxusní odšlapy
  4. TVRZ – Jižní stěna V – mě se nelíbila, Benovi jo.

Balíme, dorážíme do stánku na pívo, vytahuju z popelnice krásnou opečenou kukuřici, čekáme na kluky (Benův syn Honza, jeho kamarád a Petrův syn Petr) a přesouváme se zadem do skalního města v Ádru na koupel v jezeře – supr ochlazeníčko. Jedeme vláčkem do Teplic, dáme pokec s Direkťákama, Ondrou a Petrou a těšíme se na večerní koncert Abraxasu a Echtu. S Petrem probíráme co vylízt v neděli v Ádru a poradil nám prý jednoduchou pětkovou komínovku na Krále nebo Olizování nemluvňat na Pedofila za šest – obojí má kruh – Král má asi 30 metrů, Pedofil asi 8. Na koncíku byl Abraxas suprovej. Probíráme i s Kočičákem toho Krále a on nám to rozmlouval tím, že prý viděl na tuhle cestu čekat frontu lidí. No nic, snad to zítra vyjde. Pokecám i Ondrou a Petrou 🙂 – na Echty už to nedávám, ale klepu se na neděli – Ben nikam nespěchá.

Neděle je taková línější a tak pohodička, vstává se pozdě. Nějakej ten šopink proběhne (kupuji za 900 5.10 anasazi na tkaničky – stejný co má Rejsek a sejflok karábli) a čeká se na kluky – Benův Ondra a Petrův Petr závodí na bouldrech v parku a tak jdeme fandit. Honza ve své kategorii dosahuje 4 místo, Petr ve své 2 – oba jsou opravdoví borci. Přesouváme se do Ádru. Benovi se už lézt nechce a tak jenom kluci – něco na Milence. Mezitím nás protáhne Petr a máme fantastický výhledy – ukazuje nám cesty a fígle. Kluci to kvůli vedru zabalej a jdou si zaplavat do jezera. Dospěláci jsou na louce – drbeme – fajné. Kolem 6 dorážejí kluci a maže se domů. Berem to přes Vrchlabí – je tam méně objížděk.

Celkově fajné – ještě jsme si poté pokecali kdo co a jak a kde a kdy 🙂