Kterak Ludvík & Ondra prostupovali Červenou Stěnou.

STŘEDA
Rote Wand je pěkná stěnka v Rakousku nad městečkem Tyrnau. Vede tu řada cest, z nichž ty nejdelší mají ke 300 metrů lezení. Od Liberce je Tyrnau vzdálené cca 570 km, podle toho, jak moc si zajedete 🙂
Přibíráme dovolenou na Čt a Pá a čeká nás pěkný prodloužený víkend. Vyrážíme nakonec v počtu 2ks: Ludvík & Ondra. Z Liberce se odpíchneme ve středu večer a chvíli po půlnoci skládáme hlavy v tábořišti Kaiserbrunn. Tentokrát tábořiště využíváme jen jako transportní. Nocleh zdarma je fajn. Bohužel se potvrzují zprávy, že tohle oblíbené tábořiště od příštího roku končí. Navíc se stále v okolí nepodařilo zřídit žádný náhradní (ani placený) kemp.

ČTVRTEK
Ráno už nás čeká dojet jen zbývajících 100 km. Mlhavé počasí nás trochu překvapuje. Taková byla hezká předpověď… Krátký prudký výjezd z Tyrnau, poslední 2km šotolinovou cestou a jsme na malém parkovišti. Dokonce se nám daří hned napoprvé trefit cestu ke stěně – nebojte bloudění bude v neděli. A za cca 35 minut nástupu jsme na “ruksak placu”. Fakt se to tak jmenuje a fakt se tam nechávaj batohy. Sbíhají se tam přístupové cesty a setupovka, takže co lezec nepotřebuje do stěny, může zanechat tam.
Na dnešní zkrácený den volíme lehčí osmidélkovou cestu Serengeti.
Průvodčík slibuje v páté délce jednu z nejhezčích délek v Rote Wandech.
Cesta je opravdu pěkná a příjemně ubíhá, takže v podvečer užíváme výhledy z vrcholové louky.
Při sestupu nás zlákala značená cesta, která sice vedla taky dolů a pohodlně, ale značnou oklikou. Dneska už stejně nechcem lízt nic dalšího, tak nevadí.

Serengeti:
Serengeti L6 5
Serengeti L7 6
Serengeti L8 6
Poznámka: Klasifikace brána z průvodčíka z knihovny a tady u Serengeti úplně nesedí. Jinde už byla téměř totožná.
Večer se ubytováváme v kempu v Ungersdorfu blízko Frohnleitenu.
Cena po jakési slevě 10% (mimosezóna?) vychází za 2 lidi, auto a stan na 19.5 Eur/noc.

PÁTEK
Povzbuzeni včerejší cestou Serengeti, jdeme dnes do těžší Elk Meadows.
Devět délek, místa za 7- (podle knížky i jedno za čistých 7), 270 metrů lezení.
To už je jiné kafe. Tu asi klasifikoval někdo jiný a poměrně přísně 🙂
Nakonec visím v osmé dýlce v odsedce. V topu divná německá poznámka. Zleva blbý, rovně nemožný, zprava hodně blbý. Odhákoval bych to, ale to taky nejde. Nakonec to zleva pochopím, jen se u toho bojím. Zakládám friendy, žádný nejde. Zakládám uzlík, nejde. Nadávám na vrtače, že nedal nejt o metr výš. Pochopil bych hned, kudy mám jít a nedělal sedmičkové kroky s nejtem 30 cm pod nohama. Ale jde to a cesta nahoru je otevřená.
Nahoře domlouváme, že nám to pro dnešek stačí a aspoň nacházíme správnou sestupovku.

Elk Meadows
Elk Meadows L8 7
Elk Meadows L9 6+

SOBOTA
Dnes máme ještě celý den, a tak plánujeme dvě cesty nebo dodělávku na kratších cestách v menším sektoru vlevo. Volíme oproti včerejšku lehčí šestidélku Weg der alten Männer. Ale ve třetí délce se Ludvík zasekává. Bojujem oba. Já tahám nahoře přes prusík, Ludvík přidává do nejtu smyčku a nakonec to nějak přesoukáme. Jen lanu to nedělá moc dobře.
Tahle cesta má dokonce udělanou slaňovací dráhu, takže tentokrát nejdem pěšky, ale slaňujeme. Díky tomu i sbíráme pomocnou hákovací smyčku.
Boj ve třetí délce nám sebral síly i čas, takže pod skálou domlouváme, že spíš obhlédnem varianty pro zítřejší závěrečný půlden.

Weg der alten Männer

Weg der alten Männer L1 5+
Weg der alten Männer L2 6
Weg der alten Männer L3 7-
Weg der alten Männer L4 6+
Weg der alten Männer L5 3
Weg der alten Männer L6 6-

Jdeme podél stěny, koukáme na nástupy dalších cest a máme spadeno na kratší cesty pod hlavním vrcholem s křížem. Nakonec se nám celkem záhadným způsobem hledaný nástup povede obejít, tak aspoň vystupujeme na vrchol ke kříži.
Shora trochu odhalujeme přístupovou cestu pod hlavní vrchol, tak ji po chvíli bloudění využíváme. Cestou vidíme postupně cca 10 kozorožců. Jeden nám dokonce blokuje cestu. Líže sůl ze svého krmítka a tváří se nevraživě.  Ani házení kamenů kolem něj ho nepřesvědčí.  Padá tma, tak nemáme na experimenty čas a radši ho obloukem obejdeme roštím.

NEDĚLE
Po včerejším bloudění a hledání nástupů jsme se rozhodli jít do jistoty. Volíme cestu hned nad “ruksak placem”. Lehká sedmidélka Waschrumpel je tady asi nejlezenější cestou. I průvodčík varuje nad místy ohlazenou skálou. Ale není to tak zlé a cesta docela ubíhá. Kolem 13. hodiny jsme nahoře, sestup a kolem 15. hodiny vyrážíme autem na cestu k domovu.

Waschrumpel L1 5+
Waschrumpel L2 3+
Waschrumpel L3 4-
Waschrumpel L4 4+
Waschrumpel L5 5+
Waschrumpel L6 6-
Waschrumpel L7 5
Zpátky jedeme přes Linz a Budějovice s malými oklikami, abychom se vyhnuli placeným tunelům. Ani tady se nevyhneme opravám silnic a dálnic, ale kromě dvou větších ucpávek to jde. V cca 22:30 jsme v Liberci.

PS: ještě doplním nějaké obrázky